rajlaxmi

Obehagliga Tant

Kategori: Allmänt

Idag var jag helt ledig så jag bestämde mig för att tillbringa min morgon framför några dansfilmer medans jag pluggade matte och ritade lite graffiti vilket jag har vågat mig på att pröva. Jag bjuder på en utav mina bilder i slutet utav mitt inlägg =).
Senare under dagen var det dags att ta på sig danskläderna och bege sig till tåget för att åka mot Skene. När jag satt på tåget så hände det en sjuk sak, det var ett tag innan alla hade kommit på tåget och det var tomt överallt!
Då kom det en tant till mig, hon kollade mig rakt i ögonen och frågade- "Kan jag få sitta jämte dig?".
Jag vet inte vad jag fick för reaktion men den var obehaglig och samtidigt förvirrande.
Då sa jag faktist till henne "Du kan sitta framför mig så får du mer plats med alla dina väskor med mera".
Tanten: "Nu är det faktist så att jag har riktigt ont i min rygg och jag skulle hjärna vilja sitta ner jämte dig och sträcka ut mina ben på stolen framför, går det inte bra?"
Jag: "Jo, men sitt du.."
Sedan satt hon där en stund och efter ett litet tag kollade hon på mig och sa- "Märker att du inte vill ha mig här jämte så det är nog bäst att jag flyttar på mig".
Hon satte sig bakom mig, efter en stund kom kontrollanten till tanten för att checka hennes biljett.. då hörde jag att hon sa till henne- "Jag sitter här och har riktigt ont i ryggen för jag får inte sitta jämte den där tjejen framför mig och sträcka ut mina ben".
Kontrollanten- "Det var ingen snäll tjej".
Asså, haha.. visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Allt kändes bara så jävla skumt, seriöst! Hela jävla tåget var HELT tomt och hon skulle verkligen sitta precis jämte mig :S. Och när jag väl skulle stiga av tåget vände jag mig tillbaka och såg att tanten flyttade sig till min plats.. helt sjukt!
Aja, sket i det när jag äntligen kom till dansen.. fan vad lyckat det gick idag! Efter en timma pass körde jag tillbaka till Varberg i blåsten & snön. Men nu sitter jag här i soffan och checkar LOST med Martin som vanligt. Kommit en bit nu, vi är på tredje säsongen.. hejja hejja ^^.

Godnatt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: