rajlaxmi

Hell Yeah, I Got A Job!

Kategori: Allmänt

I morse hade jag inte mycket förväntningar för idag, enda planeringen var att jag skulle dra till Optikern för att checka mina ögon. Vilket har blivit mer fläckar men hon sa att det var inget att oroa sig för. Fick en ny vätska för att se om det förbättrar det eller inte.
Därefter cyklade jag hem, strax efter jag vart hemma en stund fick jag ett samtal från Varbergs Kommun. Det var angående Hemstjänst-sommarjobbet, de undrade om jag kunde komma på interjuv redan då. Självfallet sa jag ja och slängde på mig de första bästa kläderna och färde i väg på min cykel igen. Interjuven gick bättre än trott och hoppades på det bästa.
Efter att ha kommit hem för andra gången fick jag ännu en samtal haha.. denna gången var det från Net On Net vid Ullared som bad mig om en interjuv på fredag vid två tiden. Jag tänkte, varför inte.. mer interjuver mer chanser. Direkt efter det ringde jag älsklingen för att berätta om min underliga dag. Innan vi la på sa jag "tänk om Hemstjänsten ringer innan fredag och säger att jobbet är mitt, vad ska jag då göra med interjuven på Net On Net?".

..& vet ni vad, jag hade missat ett samtal under mitt och Martins samtal som sedan ringde fort tillbaka. Det var tro eller ej Hemstjänsten som sa att jobbet var mitt haha. Jag blev så jävla chockad, så visste först inte vad jag skulle säga. Jag tackade ja till det för att det är betydligt närmare och de hade sagt mer än en gång idag att trivs dom med mig och jag där så skulle jag förmodligen kunna få en fast anställning. Ett jag gärna ger en chans på (y). Ska med kanske få börja innan sommaren för det fanns redan mycket att göra. Så nu är det bara att hålla tummarna och hoppas jag klarar detta bra som fan haha.

Nu är jag hemma igen och även Martin, vi ska snart beställa våra gymkort för det är dags att komma i gó form :D. Nu ikväll förväntas inget mer än slappa framför teven och tagga inför morgondagens första gymträning 2012 och Streeten senare på kvällen <3!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: